Multi Vendor Marketplace Plugin | WCFM Marketplace › Forums › WC Vendors › Vendors are not receiving new order email notification
Tagged: email notification, vendors, wcfm
- This topic has 14 replies, 5 voices, and was last updated 4 years, 6 months ago by Marina-Martens.
- AuthorPosts
- January 9, 2020 at 5:40 pm #101473munnakamruzzaman695Participant
I have checked all settings and used WP mail logging as well but it looks like vendors are not receiving new order email notification to their email just admin of the WordPress receiving. I checked the notification manager as well and found all notification is enabled. Can you help me with this?
- January 20, 2020 at 4:28 pm #102850SushobhanKeymaster
Hello,
Which version of the plugin are you using? Also, does the email log also confirms that only admin emails are getting fired and not vendor emails. Lastly, does it happening for all other events or only for new orders?
Let me know. - May 14, 2020 at 11:19 pm #131056TMABI MAHMUDParticipant
Hi
I have the same problem, I’m currently running the last version.
When a new order is submitted there is no notification email to the vendor at allNote other emails notification is working
- May 14, 2020 at 11:25 pm #131063SushobhanKeymaster
I’ll check this from my end and update you. Meanwhile, install https://wordpress.org/plugins/wp-mail-logging/ and check if the new order email is triggered or not at your end.
Thank You! - May 15, 2020 at 6:40 am #131181Marina-MartensParticipant
already found a problem?
I also had problems with it
I found out that you can always order or register a new seller with the same email address
if your sellers always use the same email address
you only get a notification once
you must then use a new email address
is due to googlegmail and other email providers
problem schon gefunden?
Ich habe auch Probleme damit gehabt
habe rausgefunden das man mit einer immer der gleichen emailadresse einen bestell oder registrierung eines neuen verkäufers
wenn deine verkäufer immer die selbe emailadresse verwenden
man bekommt immer nur 1 mal eine benachrichtigung
sie müssen dann eine neue emailadresse verwenden
liegt an googlegmail und anderen emailanbietern
Viel Erfolg Marina
- May 15, 2020 at 8:05 pm #131430SushobhanKeymaster
Hi Marina,
What you are saying is not possible. You can’t register 2 vendors with the same email id. WordPress will not allow that. Yes, you can place multiple orders using the same email (as a customer) which is, of course, an expected behavior.
Thank You! - May 15, 2020 at 9:16 pm #131463HenrietteParticipantThis reply has been marked as private.
- May 15, 2020 at 9:18 pm #131464HenrietteParticipant
Marked as private because of sensitive info. But can you confirm this registration process Sushobhan?
- May 15, 2020 at 10:55 pm #131496SushobhanKeymaster
Sorry, I do not get your query “can you confirm this registration process”. If you are enquiring about multiple vendor registration using the same email, then no it’s not possible. If your query was different, kindly explain it one more time.
Thank You! - May 16, 2020 at 7:53 am #131644HenrietteParticipantThis reply has been marked as private.
- May 16, 2020 at 11:40 am #131692Marina-MartensParticipant
Hallo
Ich schreibe es mal in deutsch dann ist die Übersetzung besser für sie
Google Übersetzung ist mist
Man bekommt nur 1 mal mit der gleichen Emailadresse eine Nachricht in sein Postfach.
Liegt an gmail und anderen AnbieternWenn also Verkäufer die ihre Bestellung testen wollen und mehrmals mit der gleichen Emailadesse eine Bestellung tätigen
bekommt man nur 1 mal eine EmailIch hatte das Problem wenn ich mich öfter mit der gleichen Emailadresse registriert hatte bekam ich nur beim ersten Mal eine Email
dann bei einer Neuanmeldung nicht mehrIch hatte dann eine andere Emailadresse genommen und bekam dann eine Nachricht aber auch nur 1 mal
beim nächsten Mal anmeldung mit dieser neuen Email adresse bekam ich keine nachrichten mehrob man nun mit der gleichen Email Adresse 1 Tag oder länger warten muss weiss ich nicht
Jetzt verstanden?
- May 16, 2020 at 11:48 am #131698Marina-MartensParticipant
Also man muss die BEstellungen oder NEuanmeldungen mit einer neuen Email Adresse tätigen
Es funktioniert aber auch
Wordpress sendet die Benachrichtigungen nicht immer.
Liegt am Email Anbieter, nicht immer richtig programmiert.Eine Emailadresse beim Webseiten Hoster wählen.
Deinen Namen wählen, da sonst die Emails im Spam landen.
Weiterleitung zu deiner Email Adresse einrichten.SMTP vom Webseiten Hoster aufpassen.
Du kannst wählen
Post SMTP, wp Mail blank, Wp Mail SMTP
Funktioniert alles.
Habe ich getestetWichtiger Tipp
beim TestenMan bekommt nur 1 mal eine Email mit der selben Email Adresse bei Eintragung.
Auch beim Löschen der Email Adresse
1 Tag warten oder länger
Notification for enter in step - May 17, 2020 at 6:14 pm #132207SushobhanKeymaster
Hi Marina,
There is no such restriction in email sending. If you or your vendor gets 100 orders from a single customer (same email), you will receive 100 different emails. You can use https://wordpress.org/plugins/wp-mail-logging/ this plugin to check if the email is firing or not. If it is logged then I think you’ll need to talk to your hosting.
Thank You! - May 17, 2020 at 7:27 pm #132230Marina-MartensParticipant
nur ich bekam mit der selben emailadresse nur einmal eine email bei der eintragung in meinen verkäufershop
meldete ich mich nochmal mit der selben emailadresse an bekam ich keine benachrichtigung
nahm ich eine andere email adresse bekam ich wieder eine benachrichtigungliegt es denn an dem hoster
also mit einer anderen emailadresse bekam ich wieder eine benachrichtigung bei einer eintragung in meinem verkäufershop
dankeschön
- AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.